Treceți la conținutul principal

Dorințe de un an


1. Să mă privesc în oglindă cu recunoștință

2. Între fructe și dulciuri să aleg primele

3. Să fac multe poze

4. Să mă simt bine acasă

5. Să-mi găsesc un loc preferat și în afara casei

6. Să privesc cerul

7. Să număr stele în nopți senine

8. Să nu mănânc carne cel puțin 23 de zile pe an

9. Să scriu despre lucrurile care mă emoționează

10. Să le spun părinților cât de mult îi iubesc.

11. Să-mi cuprind în fiecare zi copiii

12. Să-mi sărut în fiecare zi soțul

13. Să sădesc flori

14. Să nu mănânc pâine albă

15. Să-mi fac o pușculiță pentru cărți și alta pentru vacanțe

16. Să șterg tot praful la care sunt alergică

17. Să ascult o melodie care îmi place de zece ori.

18. Să scriu o poezie

19. Să pun muzică la cină

20. Să aprind lumânări nu doar de sărbători

21. Să mă joc.

22. Să citesc o carte întreagă într-o singură zi

23. Să învăț a edita videouri

24. Să invit un prieten la masă

25. Să-mi amintesc mai des de bunei, să le cinstesc memoria

26. Să lansez un avion de hârtie

27. Să ciocnesc ouă de Paști

28. Să mă plimb prin nisip fierbinte

29. Să coc o pâine

30. Să dansez

31. Să fac sport

32. Să mă împiedic

33. Să admir răsăritul

34. Să merg prin ploaie

35. Să fotografiez curcubeul

36. Să dorm cu geamurile deschise vara

37. Să fac un balon de gumă

38. Să râd de o glumă proastă

39. Să implic copiii în lucrurile casnice

40. Să mă culc o dată îmbrăcată

41. Să nu uit hainele spălate în ploaie

42. Să învăț câte trei cuvinte noi în engleză, zilnic

43. Să mă rotesc în scaun căutând idei

44. Să salut când omul mă privește lung

45. Să nu-mi uit ochelarii acasă

46. ​​Să notez cum face mama pasca

47. Să învăț un cântec nou

48. Să nu uit noaptea zeama pe plită 

49. Să fur un pui de floare dintr-o grădină străină

50. Să fac un pariu

51. Să merg la un concert

52. Să le ajut trecătorilor, dacă mă roagă, să facă poze

53. Să port pantofi cu toc

54. Să merg pe jos

55. Să ajung la munte

56. Să dorm îmbrățișată cu soțul

57. Să nu modific versurile cântecelor

58. Să-mi deconectez o zi pe săptămână mobilul

59. Să desenez

60. Să-mi vaccinez pisica

61. Să ascult o conversatie străină, dar să n-o difuzez

62. Să zâmbesc în oglindă

63. Să-mi îngrijesc mâinile

64. Să mănânc o înghețată scumpă

65. Să nu beau lapte

66. Să decorez casa de Crăciun

67. Să fac cadouri

68. Să spun adevărul

69. Să nu spun adevărul, dacă rănesc

70. Să-i mulțumesc lui Dumnezeu

71. Să merg la biserică

72. Să țin măcar un post

73. Să mă ascult

74. Să-mi aud apropiații

75. Să alerg pe scări

76. Să fac plăcinte cu umplutură de spanac și brânză

77. Să beau un mojito pe plajă

78. Să visez colorat

79. Să dorm în cort

80. Să fac figuri cu umbra mâinilor mele

81. Să port o dată șosete care nu sunt perechi

82. Să pun varză la murat

83. Să mănânc un iaurt expirat

84. Să mă îmbăt cu o prietenă

85. Să mă joc cu pisica

86. Să mănânc cu mama și cu tata

87. Să aprind bețișoare parfumate

88. Să privesc un film încolăcită în pled

89. Să fac o baie de spumă

90. Să nu râd la o glumă bună

91. Să-mi ud picioarele în ploaie

92. Să iau un autobuz spre o direcție necunoscută

93. Să mânânc un colț de hârtie

94. Să rod capătul creionului

95. Să zbor cu avionul

96. Să îndeplinesc un capriciu al copiilor mei

97. Să-mi ascult bătăile inimii

98. Să plâng de durere

99. Să-mi opresc sângele unei răni

100. Să mă închid pe o zi în casă

101. Să dorm o noapte dezvelită

102. Să învăț a face o mâncare nouă

103. Să cânt în baie

104. Să omor un păianjen, țânțari și muști

105. Să adorm repede

106. Să probez un fruct nou

107. Să ridic în aer un zmeu

108. Să râd fără motiv

109. Să ghicesc ora fără a mă uita la ceas

110. Să reciclez

111. Să nu plâng de durere

112. Să nu mă plictisesc

113. Să strig mai tare ca valurile

114. Să imit un animal

115. Să dau caramele unui copil străin

116. Să fac o donație

117. Să-mi fac prieteni noi

118. Să comunic mai des cu prietenii vechi

119. Să sar de bucurie

120. Să mânânc un fir de iarbă

121. Să miros rozmarin

122. Să nu ies nepieptănată din casă

123. Să mă îmbrac comod

124. Să port încălțăminte curată

125. Să renunț la un obicei prost

126. Să-mi fac un nou obicei bun

127. Să fur o lămâie dintr-un copac străin

128. Să probez o rochie fără a o cumpăra

129. Să mânânc ceva după ce a fost scăpat pe podea

130. Să nu împrumut bani

131. Să mănânc un cartof copt cu coajă

132. Să stau o zi flămândă și însetată

133. Să nu mă tem de zgomote în întuneric

134. Să felicit rudele cu ocazia zilei de naștere

135. Să insinuez că nu sunt eu când mă sună cei cu publicitatea

136. Să mă plimb seara cu copiii

137. Să fac un compliment unei persoane necunoscute

138. Să traversez la verde

139. Să spun un banc în public

140. Să-i arăt în fiecare zi soțului că mă simt bine lângă el

141. Să întorc un obiect găsit

142. Să mă scald în mare

143. Să întârzii undeva

144. Să recomand filmele care îmi plac

145. Să descopăr lume minunată

146. Să nu uit în ce zi a săptămânii sunt

147. Să păstrez un sercret

148. Să răspândesc o noutate bună

149. Să hrănesc animale străine

150. Să uit să fac ceva important

151. Să-mi descopăr o nouă abilitate

152. Să ajut un străin pe stradă

153. Să fac un comentariu ilogic

154. Să pun o poreclă

155. Să am un cuvânt pe vârful limbii și să nu mi-l amintesc niciodată

156. Să adorm cu televizorul conectat

157. Să promit ceva

158. Să privesc în ochi

159. Să repet o eroare

160. Să iert

161. Să nu iert

162. Să ascund ceva

163. Să-mi pun o dorință

164. Să găsesc ceva ce credeam că am pierdut

165. Să ignor un avertisment

166. Să nu găsesc cheile

167. Să vorbesc cu mine

168. Să evit privirile grele

169. Să lipsesc o zi de la serviciu

170. Să schimb parole

171. Să-mi scriu o scrisoare pentru viitor

172. Să-mi scriu un mesaj în trecut

173. Să mulțumesc fără motiv

174. Să fiu mândră de succesele copiilor

175. Să sun pe cineva neașteptat

176. Să cred în ce n-am crezut înainte

177. Să merg singură să beau cafea când mi se va face poftă de liniște.

178. Să ascult cântecul păsărilor

179. Să sun pe cineva doar pentru a saluta

180. Să nu mă sperii de tunete

181. Să nu întristez

182. Să sper și să visez

183. Să trăiesc momente demne de povestit la bătrânețe și să nu le uit


Comentarii

  1. Irina, merci de apreciere si de cuvinte care ajung mereu la tinta (comentariul tau a disparut:() nu stiu de ce.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Mónica Ojeda: „Unele edituri sunt interesate de cărțile femeilor doar pentru că acum feminismul se vinde”

  Din seria interviurilor cu viitorul (1) Mónica Ojeda: „Unele edituri sunt interesate de cărțile femeilor doar pentru că acum feminismul se vinde” Folosirea iscusită a cuvântului pentru a reda toate formele de violență ce zdruncină omenirea, dar mai ales femeia, a trecut-o în lista celor 25 de scriitoare hispanice promițătoare sub 35 de ani, conform listei „Granta”. În ultima sa carte, „Las voladoras”, încearcă să se apropie de universul indigen al Ecuadorului său natal. Mónica Ojeda (Guayaquil, Ecuador, 1988) avea 10 ani când a decis că va fi scriitoare. Mama sa, licențiată în literatură și profesoară universitară, a dat întâmplător de un text de-al ei. „Nu am văzut-o niciodată mândră de mine până atunci”, își amintește scriitoarea. Și am devenit dependentă de acea privire. Am vrut s-o resimt iarăși și iarăși. Nu doar în ochii mamei. Dar și în ai tatălui, ai profesorilor mei și ai colegilor”.  Căutarea recunoștinței și a iubirii („cu toții vrem să fim iubiți”) a determinat-o să stud

Mirosul siguranței

Era vremea a ploaie. Afară aerul se întețea umed și prăfuit, norii se îngrămădeau să astupe  crăpătura luminată de razele albe, ce uneau cerul cu creasta muntelui chel.  Mă duceam la Santi, spre poalele muntelui și acceleram să nu nimeresc sub primul șuvoi tulbure,  cu portbagajul plin de ustensile pentru o curățenie pe care dânsa a numit-o la telefon „a fondo”, iar eu mi-o închipuiam ca pe o mașină veche și hodorogită de scurs puteri. Am apăsat soneria și s-a dezlănțuit un sunet strident și nesuferit, iar din interior o voce moale m-a îndemnat să împing ușa, căci e descuiată, să intru și să aștept doar puțin. Casa mirosea a dejun recent consumat. Obișnuit. Cafea cu lapte, pâine coaptă în toaster,  pe a cărei suprafață încinsă aromele de ulei de măsline, jamboane și cascavaluri se intensifică și persistă îndelung prin încăperile neaerisite. Santi a apărut elegantă, chiar dacă purta o cămașă simplă și blugi negri de lucru,  mirosea a parfum pulverizat abundent pe hainele bine călcate, ș

Cât de des primesti flori?

M-a împins dăunezi curiozitatea să-mi scap privirea într-un articolaș despre ne-iubire, despre cum relațiile de familie subțiate de rutină, îi cedează locul ne-iubirii, delicat fiind spus. Potrivit descrierii și întregi cufureli pe care o scremea autoarea, relația mea se înscria practic în toate punctele de ne-iubire. Băi, mie și așa mi-i greu sa găsesc puteri ca să lupt pentru existență, că, practic, asta facem, în esență, -  postările despre familia fericită, flori și șampanie, vacanțe de vis, mese pline, petreceri vesele sunt, de fapt, niște „cuie” în care se anină relațiile de familie, să nu se prăbușească naibii, dar tu ma și zădări cu (,) cum ar fi trebui să fie IDEAL. „să te asculte, să existe multă comunicare, sinceritate, deschidere, compenetrație”, din toate astea, cea mai frecventă în sânul celulei mele a societății s-ar petrece ultima, și tot doar dacă nu m-aș deconecta buștean din picioare, după lucrul fizic și intelectual, îmbinat armonios în doar 12 ore, zilnic.